استان خراسان رضوی- مشهد- پنجراه سناباد- پلاک 254
051-38424111
avanama-logo

نکات ضروری برای خرید میکروفن کنفرانس

میکروفن کنفرانسی

 

قبل از بررسی مشخصات و ویژگی های میکروفن کنفرانس ، ابتدا تاریخچه ی میکروفن را از زمان پیدایش آن بررسی می کنیم.

سپس نوع عملکرد مختلف میکروفن ها را به صورت مختصر بیان می کنیم. در انتها هم میکروفن کنفرانسی برتر در ایران را معرفی می کنیم.

تاریخچه میکروفن Microphone

تاریخچه میکروفن را می توان در سال 1876 جستجو کرد. دقیقا در زمانی که مهندس جوانی به نام “امیل برلینر (Emile Berliner)”  با ساخت فرستنده صوتی سعی در اختراع تلفن داشت. “الکساندر گراهام بل” قبل از او گیرنده ی صدا را در سال ۱۸۷۴ از مخترع آن “آنتونیو میوچی” خریداری کرده بود. جدال هر دو نفر بر سر ثبت اختراع این وسیله که از نظر فنی بسیار مشابه هم بودن، چهارده سال به طول انجامید. سرانجام دادگاه رای را به نفع آقای امیل برلینر داد و اختراع میکروفن به نام ایشان ثبت شد. اما شرکت گراهام بل ، آقای امیل برلینر را به استخدام شرکت خود درآورد.

 

میکروفن

نوع عملکرد میکروفن

عملکرد تمام میکروفن ها به یک صورت است، تبدیل انرژی صوت به انرژی الکتریکی، به نوعی میکروفن را می توان یک نوع مبدل دانست که امواج صوتی را به سیگنال صوتی تبدیل می کند. دیافراگمی که درون میکروفن قرار دارد بسیار نقش مهم و کلیدی در این فرایند دارد. دیافراگم پس از برخورد صدا امواج صوتی به لرزه در می آید و همین موجب تولید ارتعاشاتی می شود که جریان الکتریکی را به سیگنال صوتی تبدیل می کند.

ساختار میکروفن

تمام میکروفن ها از نظر ساختار به دو دسته اصلی خازنی و مکانیکی تقسیم می شوند. در کل سه نوع میکروفن اصلی وجود دارد، میکروفون کاندنسر ، میکروفن داینامیک و میکروفون ریبون که در مورد هر کدام توضیحاتی را به اختصار بیان می کنیم.

میکروفن‌های دینامیک

در میکروفن‌های دینامیک، سیگنال صدا با حرکت کردن یک هادی در میان یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود. میکروفون‌های دینامیک یک دیافراگم بسیار باریک و سبک در پاسخ به فشار هوا حرکت می‌کند. این میکروفون نویز، دم وبازدم و خش خش و صداهای اضافه اطراف را حذف می‌کند.

میکروفن‌های خازنی یا کاندنسر

میکروفون‌های خازنی در مقابل میکروفون‌های دینامیک، واکنش بهتری نسبت به «سرعت» و تحرک امواج صوتی نشان می‌دهند.

سیستم مکانیکی شامل دیافراگم است که در کنار صفحه فلزی قرار گرفته‌ است.

این آرایش یک خازن ایجاد می‌کند که بار الکتریکی خود را از یک منبع خارجی دریافت می‌کند. دیافراگم در پاسخ به تغییر فشار هوا به آرامی می‌لرزد و باعث تغییر ظرفیت خازن و ایجاد سیگنال خروجی میکروفون می‌شود.

این مدل از میکروفون‌ها امواج صوتی را از طریق دیافراگم دریافت نموده و سپس به واسطه تغییرات مقاومت کپسول درون میکروفون، آنها را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند.

میکروفن اِلِکترِت ، (این نوع میکروفن نیز، نوع خاصی از میکروفن خازنی است که کاربرد وسیعی به عنوان میکروفن شخصی یا میکروفن مخفی دارد و دارای کیفیت خوبی در صدابرداری است. دارای دیافراگم پلاستیکی است که بار الکترواستاتیک ‘دایم’ است.)

ریبون

در میکروفون‌های ریبون، امواج صوتی با استفاده از نوار فلزی نازک جذب می‌شوند.یک میکروفون نواری عالی طبیعی ترین صدا را ارائه می دهد. محدوده فرکانس آن بسیار شبیه شنوایی انسان است، بنابراین صدا به روشنی خازن ها یا دینامیک نمی آید، اما آوازها و سازها بسیار واضح و طبیعی به نظر می رسند. میکروفون‌های ریبون عمدتاً در استودیوهای ضبط استفاده می‌شوند، جایی که می‌توانید موقعیت عالی را به دست آورید و از آنها محافظت کنید، زیرا نسبت به انواع دیگر ظریف‌تر هستند.

میکروفن کنفرانسی

نوع استفاده

امروزه اما با پیشرفت تکنولوژی میکروفن وسیله ای است که هم به صورت فانتزی در اختیار کودکان گذاشت و هم به عنوان وسیله ای مهم و کاربردی برای برگزاری کنسرت و یا به صورت حرفه در سالن های کنفرانس به کار گرفت.

میکروفن های معمولی مانند میکروفن های بی سیم،  USB و  UHF/VHF ،  شاتگان ،  یقه ای و لیزری و … میکروفن های  و میکروفن کنفرانسی و استدیویی را هم میتوان جزو میکروفن های حرفه ای دسته بندی کرد.

انواع میکروفن از نظر شکل ظاهری میکروفن

میکروفن های استودیویی و میکروفون های گردن غازی، میکروفون های سقفی ، میکروفن های باندری Boundary ، میکروفن های کنفرانسی ریاست و شرکت کننده که از نمونه های حرفه ای میکروفن هستند.

میکروفن های معمولی در انواع شکل ظاهری فانتزی هم تولید می شوند.

تجهیزات همراه با میکروفن

همه ی میکروفن ها نیازمند لوازم و تجهیزاتی هستند تا صدا را به خوبی به گوش مخاطب برسانند.

بلندگو  و هدفون ، ضبط کننده صدا، میکسر آمپلی فایر صدا و کارت صدا جزو تجهیزات همراه با میکروفن می باشد.

میکروفن کنفرانسی

معرفی یکی از بهترین تولیدکنندگان تجهیزات صوت ایرانی

واحد تولیدی صنایع الکترونیک افشار (شرکت هوراند) از اوایل دهه 1370 رسما فعالیت‌های تولیدی، خدمات فنی ـ مهندسی الکترونیک و بازرگانی خود را در زمینه های صوت عمومی، حرفه‌ای و تجهیز سالن ‌های کنفرانس و آمفی تئاتر آغاز کرده است.

  • شرکت شبکه تجهیز آوانما در جهت حمایت از کالای ایرانی در سال 1397 نمایندگی شرکت هوراند (واحد تولیدی صنایع الکترونیک افشار) را دریافت کرد.
  • شرکت آوانما با استفاده از تجهیزات کنفرانسی هوراند، توانسته است پروژه های موفقی را به سرانجام برساند.
  • شرکت شبکه تجهیز آوانما توسط مهندسان و متخصصان مجرب و با استفاده از کالای مرغوب ایرانی، در این سالها سعی و کوشش خود را بر آن نهاده تا از تولیدات و کسب و کارهای ایرانی حمایت کند.

کالای صوت هوراند از آن دسته از کالاهایی است که تا کنون توانسته است ، با کیفیت کالای خود ، رضایت کارفرما و همچنین متخصصان در امر تجهیز سالن های کنفرانس و سالن های همایش را فراهم کند.

در این سالها با افزایش تحریم ها و موانع برای ورود کالای خارجی ، نخبگان ایرانی توانسته اند با بکاری گیری دانش خود به خودکفایی در جهت تولیدات کالاهای مشابه و یا حتی با کیفیت بهتر نسبت به کالای خارجی شوند.

محصولاتی که شرکت هوراند ارائه می دهد، شامل

  • سیستم‌های میکروفن کنفرانس
  • سیستم های صوت عمومی و حرفه ای
  • صوت تحت شبکه
  • سیستم های تصویری

معرفی یک نمونه از بهترین میکروفن های کنفرانسی ایرانی و قابلیت هایش

میکروفن کنفرانسی هوراند

میکروفن کنفرانس ریاست جلسه اتوترکینگ هوراند

میکروفن کنفرانس هوراند، دارای امکان اتصال به سیستم اتوترکینگ می‌باشد.

با استفاده از سیستم اتوترکینگ می‌توان تصویر شخص گوینده‌ای که میکروفن کنفرانس خود را روشن می‌کند، بدون نیاز به اپراتور یا شخص دیگری به صورت اتوماتیک (ردیابی خودکار) دریافت کرد.

میکروفن کنفرانس هوراند در دو نوع،یونیت ریاست جلسه و یونیت شرکت کننده طراحی شده است.

تفاوت مدل ریاست جلسه نسبت به مدل شرکت کننده داشتن برخی ویژگی‌ها به جهت کنترل جلسه می‌باشد.

بر روی میکروفن کنفرانس ریاست جلسه کلیدی اختصاصی تعبیه شده است تا بواسطه آن بتوان تمام میکروفن‌های کنفرانس شرکت کننده را از حالت گوینده به حالت شنونده منتقل کرد.

علاوه بر آن ورود به حالت رای‌گیری و تنظیم ساعت و تاریخ نیز بواسطه میکروفن ریاست جلسه انجام می‌شود.

میکروفن کنفرانس شرکت کننده اتوترکینگ هوراند

از دیگر ویژگی‌های این مدل میکروفن کنفرانس می‌توان به قابلیت رای‌گیری و نمایش نام شخص استفاده کننده از میکروفن کنفرانس اشاره کرد.

هنگامی که میکروفن کنفرانس را روشن شود، نام  کاربر بر روی LCD سایر میکروفن ها نمایش داده می‌شود.

این قابلیت به شما کمک می‌کند تا نام سخنران را جهت معرفی به سایر شرکت کنندگان در جلسه، نشان دهید.

 

 

میتوانید مقاله شرکت شبکه تجهیز آوانما که در مورد ” میکروفن کنفرانس چه ویژگی هایی دارد؟ ” است و به صورت تخصصی به بررسی محصول حرفه ای هوراند پرداخته است را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *